محل تبلیغات شما

اقدامات پیش از مذاکره


لطفا فیلم اصول وفنون مذاکره(تکنیک ذهنیت سازی در مذاکرات) در آپارات https://www.aparat.com/v/sWv4T مشاهده فرمایید.


 

بعنوان یک مدرس مذاکره به شدت معتقد هستم اقدامات پیش از مذاکره از خود مذاکره بسیار بسیار مهمتر و با اهمیت تر است  انتظار می رود پس از مطالعه این مقاله با

قدرت و بسیار حرفه ای تر و با مدیریت زمان مذاکره را پیش برده و در هر مذاکره ای موفق و پیروز شوید .

لطفا یادتان باشد هیچ چیز هیچ کس هیچ گفتار کردار و حتی پنداری آنگونه که به نظر می رسد نیست .


لطفا مقاله اقدامات پس از پایان یک مذاکره حرفه ای را مطالعه فرمایید.


 

دکتر مازیار میر فروردین ۱۳۸۶

بعنوان یک مدرس مذاکره و رفتارشناس تجربی باید قبل از هر سخن دیگری به معنی مذاکره بپردازیم.

اما تعریف مذاکره چیست؟

 مازیارمیر به شدت معتقد است که مذاکره یک چند وجهی است که بر اساس گفتگو میان دو یا چند نفر و یا گروه و یا شرکت برای رسیدن به محیط تفاهم و یا رسیدن به

نقطه درک مشترک و رسیدن به سود و یا رفع اختلاف و یا نقطه اشتراک بکار برده می شود.

اما مذاکره یا (Negotiation) به روایت های دیگر:

گفتگویی میان دو یا چند فرد یا گروه است که با هدف دستیابی به یک درک مشترک، رفع نقاط اختلاف، یا رسیدن به منفعتی در نتیجهٔ آن گفتگو، ایجاد توافق در خصوص

دوره‌های اقدام، چانه زنی برای منفعت گروهی یا جمعی، یا حصول نتیجه‌ای رضایت بخش برای منفعت تمامی افراد یا گروه‌های درگیر در فرایند مذاکره، انجام می‌شود.

مذاکره فرایندی است که در آن هر طرف درگیر در مذاکرات می‌کوشد تا منفعتی برای خودش در پایان مذاکرات بدست آورد. مذاکره با هدف دستیابی به مصالحه انجام

می‌شود. مذاکره در تجارت، سازمان‌های غیرانتفاعی، ادارات دولتی، رویه‌های قضائی و میان ملت‌ها و در شرایطی از زندگی فردی مانند ازدواج، طلاق، بچه دار شدن و یا

زندگی روزمره اتفاق می‌افتد. مطالعه این موضوع نظریه مذاکره” نامیده می‌شود. مذاکره کنندگان حرفه‌ای اغلب در این زمینه تخصص دارند مانند مذاکره کنندگان

اتحادیه‌ای، مذاکره کنندگان تملک‌های اهرمی، مذاکره کنندگان صلح، مذاکره کنندگان مخاصمات، یا هر کس دیگری که تحت عناوینی مانند دیپلماسی، قانونگذار یا کارگزار

کار می‌کند.

 

 اقدامات پیش از مذاکره

 

۱ – تعیین و تعریف هدف از مذاکره و تحریر برنامه های کاری لازم

۲– شناسایی حیطه های کار مذاکره

۳– تعیین ترکیب اعضای هیئت مذاکره کننده و مشخص نمودن رهبر یا رئیس آن

۴– تعیین حدود و اختیارات و مسئولیت های رئیس هیئت و سایر اعضای آن

۵– شناسایی وضعیت طرف مقابل از جمله نقاط ضعف ها، نقاط قوت، امکانات، جهت کسب توانمندی بیشتر در مذاکره

۶– بررسی دقیق وضعیت خود در شرایط موجود

۷– تهیه اسناد و مدارک مثبته و مربوط با موضوعات بحث در مذاکره

شناسایی اهداف :

 

اولین قدم برای برنامه ریزی هر نوع مذاکره این است که اهداف خود را مشخص کنید . از مذاکره به دنبال چه نتیجه ای هستید؟ تنها پس از پاسخ دادن به این سؤال

اساسی می توانید برای دست یافتن به اهداف خود در جلسه مذاکره برنامه ریزی کنید .

نیاز برای برنامه ریزی :

 

اساس هر فرآیندی نیاز برای برنامه ریزی تجاری، برای موفقیت آن حیاتی است . اهداف بایستی برای تمام جنبه های مذاکره تنظیم شوند این بخش حیاتی، برنامه ریزی

است که بیشتر موفقیت به آن بستگی دارد .

اهداف بایستی تا جای ممکن واقعی باشند برنامه کار مورد نیاز است که بر مبنای تاکتیکی برای افزایش هر میزان و اثرات آنها بر ملاحظات تجاری و روان شناسی است .

عکس العمل طرف دیگر باید به طور دقیق مورد توجه قرار گیرد و پاسخ های ممکن آماده گردد . هر آیتم باید زمان بندی شود و مشارکت طرف دیگر در نظر گرفته شود

بسیاری از مذاکرات با شکست روبرو می شوند زیرا افراد وقت شون به پایان می رسد . مدیریت ضعیف زمانی می تواند منجر به سوء تفاهمات و شکست برای حل جزئیات

شود .

برنامه ریزی مستم زمان ، منابع مناسب است مذاکره کننده حرف های اولیه را آماده خواهد کرد . این وظیفه مشکلی است برای مذاکره کنندگان بی تجربه برای درک

مکتوب این حرف ها و تمرین کردن و بازگویی آن ممکن است ضروری بر نظر نرسد . یک دیالوگ مردد و لرزان ،‌امتیاز و اعتماد به نفس را به طرف مقابل می دهد . حرف های

اولیه حیاتی است

مازیارمیر منتور کسب و کار به شدت معتقد است که مذاکره کننده حرفه ای و متخصص و کارازموده همیشه چک لیستی از تمام برنامه ها و استراتژی های  خود تهیه می

کند و سپس آن را جهت مقایسه نتایج جلسه با نتایج پیش بینی شده مورد استفاده قرار می دهد . در این صورت هر گونه تغییری در طرح اصلی بر اساس تصمیم گیری

آگاهانه انجام می پذیرد و هدف از آن اخذ امتیازاتی از طرف مقابل است. مذاکره کنندگان با تجربه به ندرت بدون برنامه ریزی سخن می گویند و اغلب آنها جزئیات طرح ها و

موضوعات بحث را به طور کامل یادداشت می کنند.

قبل از مذاکره فهرستی از تمام اهداف خود تهیه و آنها را به ترتیب اولویت باید مرتب کرد . سپس در مواردی که برای انجام مذاکره چندان ضروری به نظر نمی رسند را

مشخص و بعد به هنگام مصالحه ما می دانیم که در رابطه با کدام یک از اهداف فهرست شده می توانیم امتیاز بدهیم .

 

بعنوان یک مشاور  انتخاباتی و یک کسب و کار  در مذاکره حرفه ای سالها است که مشاهده می کنم افراد بسیاری در عرصه های مختلف موفق و یا

شکست می شوند و علت مهم انرا نحوه و تکنیک مذاکراتی آنان می دانم این مقاله برای آشنایی و نهایتاً سلطه به فنون مذاکره افراد بنا نهاده شده و

شما را به این توانایی مجهز خواهد نمود تا د ر جریان ارتباطات با دیگران موثر تر حرفه ای تر و در هر سطحی، به توافقی معقول، منطقی، منصفانه، قابل

دوام و سریع دست یابند.

مذاکره حرفه ای  با علم زبان بدن عجین شده است و بدون دانستن علم ارتباطات غیر کلامی و اشنایی با ان در مذاکره احتمال شکست قوت بیشتری پیدا می کند

بنابراین در مباحث مذاکره ما به اموزش زبان بدن یا تن گفتار هم مبادرت خواهیم ورزید.

مردم  در طول تاریخ از یک وحدت رویه دوگانه در مذاکره  حرفه ای سود برده اند آری عمدتاً  انسانها امروزه هم فقط از ۲راه برای مذاکره حرفه ای  استفاده می کنند .

مذاکرات

اقدامات پیش از مذاکره

 

مازیار میر مشاور و تحلیلگر

تکنیک های طلایی برای مشاور املاک و مستغلات

بهترین عطر مردانه جاذب خانمها!

کارگاه اصول و فنون دفاع حرفه ای برای وکلاومشاوران حقوقی - مازیار میر

مذاکره ,برنامه ,های ,یک ,حرفه ,  ,است که ,از مذاکره ,مذاکره کنندگان ,برنامه ریزی ,و یا ,انجام می‌شود مذاکره

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پایگاه تخصصی تناسب اندام و آموزش مطالب روانشناسی موزیک نیاز مدادومدار micompsuwit شورای ائتلاف اصولگرایان شهرستان کامیاران تور بالی بهار و تابستان 99 | تور بالی اندونزی | رزرو هتل های بالی تعمیرات سخت افزار زینب 1377 bookslongpunce Quality Chinese White Granites,Interior And Exterior Decoration,Wooden Grain Marble For Sale